Okrągły shadow box z pudełka po serku

18:54:00 Inka 22 komentarze

Po jakimś serku z tych francuskich, pięknie pachnących ;) na szczęście opakowanie nie przejęło zapachu i cudownie posłużyło mi za

 okno do stworzenia dekoracji zwanej tajemniczo shadow box-em.


Taki rodzaj przestrzennego okienka wypełnionego elementami klejonymi na dystansach. Żeby było warstwowo. Żeby powstawały cienie. Jak w teatrzyku. U mnie nie ma aż tak skomplikowanej sceny, jak można spotkać na takich shadow boxach z prawdziwego zdarzenia, ale zaliczam go do prac tworzonych z ogromną przyjemnością i zaraz Wam pokażę proces jego powstania.

okrągły shadow box

Skoro niedługo Wielkanoc, niech i zając już czeka!
Przygotowałam do kompozycji ramkę tekturkową, która tutaj pasuje i rozmiarowo i generalnie nadaje ton całej pracy oraz kilka motywów, które ostatecznie nie wzięły udziału w finale ;)
Pudełko ma ok 12 cm średnicy, nie malowałam go, bo nie było potrzeby:

elementy shadow boxa

Koło wycięłam nieco krzywo, bo i okienko moje równym okręgiem nie było :) odrysowałam po prostu spód.
Pod ramkę podkleiłam grafikę,  a tekturkę pomalowałam na biało.
Użyłam do tego białej ecoliny, bardzo ten sposób kolorowania tekturek lubię, nie nakładam jednak ecoliny ani pędzlem, ani gąbką.
Na tak ażurową powierzchnię najlepiej mi służy patyczek, jego boczną stroną zanurzoną w rozmieszanej farbce (może być inna farba - akrylowa też będzie ok, ale ecolina daje inny efekt) na płasko go układając zostawiam warstwę preparatu na tekturce:

pomalowana ramka z tekturki

Unikam w ten sposób zamalowania wewnętrznych ścianek ramki - akurat taki miałam zamysł :)
Kolor jest naprawdę biały i troszkę "lakierowany". To lubię!


Do kompozycji dokicał zając, troszkę zieleniny i mam udekorowany recyklingowy krążek (można wykorzystać taki po smarowanych serkach trójkątach, będzie tekturkowy ale też ok).
Wygląda na to, że się udało!
Gdybyście czuły potrzebę zrobienia czegoś w podobnym stylu, a pojawią się wątpliwości, zawsze chętnie odpowiem co i jak zrobiłam. Acha - ważna sprawa,  nie użyłam tutaj ani grama wykrojnika, ani grama dziurkacza, wszystko sama! Wycięłam malutkie ptaszynki - widzicie je? lecą do gniazdka.

Wobec tego, mój shadow box wielkanocny posyłam na wyzwanie do Skrapka, tam właśnie takie prace w marcu wiodą prym - a trzeba się pilnować, żeby ich nie użyć, nie pomóc sobie.. ale się da!

http://scrapek.blogspot.com/2017/03/wyzwanie-nr-56-bez-wykrojnikow-i.html


wielkanocny shadow box

Skusi Was taki rodzaj małej dekoracji? Wiosna, kwiatki, lekkość i zabawa! Mnie porwało :))
Polecam, najlepsza zabawa jest w szukaniu co ja tam wkleję do środka... całe mieszkanie brało czynny udział ;) żeby nie było - ostrzegłam 😁

22 komentarze:

  1. Śliczna praca! Powodzenia w wyzwaniu!

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, porwał mnie Twój mały boxik. Bardzo mi się podoba, piękną kompozycję wyczarowałaś na okrągło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na okrągło - tak lubię :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fascynujace są takie prace-coś z niczego!Koło to wdzięczny kształt,ja kiedyś wypełniłam w podobny sposób starą filiżankę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, Twoje okrągłości już są rozpoznawalne ;) ale filiżanki nie widziałam, muszę pobuszować!

      Usuń
  5. Niezły, niezły... ekstraklasa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna praca , świetna inspiracja. Powodzenia w zabawie. Ale ... zaczyna mnie przerażać, to nasz zbieractwo wszystkiego... bo może się przydać . A teraz mi przyszło do głowy że można wykorzystać do takich dekoracji rolki po taśmie pakowej. Też lubię okrągłe formy :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, przerażenie uzasadnione! Rolki po taśmie - super - one są dość głębokie, zależy od taśmy, ale jak wyższy brzeg to znaczy więcej powierzchni do warstw i ozdób, głębia! :)

      Usuń
  7. Świetna praca! Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna świąteczno-wiosenna inspiracja!

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacja! Jestem oczarowana! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny!!!! Pomysł z patyczkiem tez świetny!
    Piękna praca!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiosna to i wena kwitnie ;) Dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł! bardzo przypadł mi do gustu! pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniała inspiracja, cudownie wygląda :) Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny shadow box !!!
    Bardzo mi się podoba :)
    Powodzenia w wyzwaniu :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Inko, wyszła Ci piękna praca i pomyśleć że tu nie ma nic z dziurkacza ani maszynki :) Kiedyś zbierałam takie pudełka po smarowanych serkach, a że nic z nimi nie wymyśliłam, to wyrzuciłam. Ja mam zawsze problem żeby ułożyć tak ładną kompozycję. Wyobraźnie mam i w głowie wszystko wygląda super, ale jakoś ręce nie chcą mi z tą wyobraźnią współpracować i wtedy wychodzi byle co :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczna praca, bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna praca Inko! I gratuluje ze bez wykrojnikow:):):)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale cudnieeeee. Dziękuję za udział w wyzwaniu Scrapka

    OdpowiedzUsuń
  19. Zachwycam się po raz kolejny i kolejny...:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz, jeśli miły, to podwójnie dziękuję ;)